Alla inlägg under mars 2011

Av Marielle - 17 mars 2011 22:44

Sitter och övar inför morgondagens redovisning. Har surfat lite på facebook emellanåt. Pratade med mamma idag om Jasmines skolavslutning akn inte fatta att hon blivit så stor att hon går ut nian, hon var ju nyss 6år och vi hade nyss flyttat till Falun. Ska försöka gå på skolavslutningen och balen om jag får :P

Mamma frågade mig om håret och hur det går nu när det är så stressigt och i ärlighetens namn så vet jag inte, har så mycket annat och tänka på. Det fick mig i alla fall att tänka på allt i livet som man bara tar för givet. Jag hade dubbelt så tjock hår som det jag har nu utan att överdriva...kommer det någonsin tillbaka, kanske vi får se, håller i alla fall på att spara ut det nu. Vill inte ha lika långt som förrut, men jag vill i alla fall ha det till midjan.

Har också tänkt på min morbror <3 det var någon som jag tog för givet skulle finnas i bra många år till. 48 år... det är en halv livstid enligt mig, men det var hela hans. han var någon som jag såg upp till, som jag imponerades av och som jag kände fanns där och var intressarad av mitt liv. Han ville vara delaktig och var det på många sätt. Han gick ner en massa i vikt och riktigt tog tag i sitt liv slutade snusa och blev hälsan själv (enligt mig). För sin egen och för sin familjs skull, med tanke på de sjukdomar som finns på mammas sida av släkten så med detta trodde i alla fall jag att han skulle leva många år till. Saknaden är något som inte går att sätta ord på, att han inte finns mer är något som jag vet, men som jag fortfarande inte rikigt har greppat. Bara senast förra vecka kom jag på mig själv med att tänka att det är ngot jag skulle kunnat fråga morbror dan om. Om jag ska prata om hans familj så blir det fortfarnde morbror dan lena och tilda. Eller okej ibland hinner jag stoppa mig och så blir det lena och tilda, men tanken är fortfarande morbror dan lena och tilda.

<3<3<3

Av Marielle - 11 mars 2011 12:49

Som ni kanske förstår så har jag haft sjukt mycket att göra/ inte känt för att blogga. Därför de dåliga uppdateringarna. Tentan gick inte bra :P

Maskeraden var sjukt rolig och jag hoppas på ett återseende på kval- och valborg.

I övrigt har vi hur mycket som helst att göra på den kursen vi läser nu. Den senaste veckan har vi typ suttit 8-20 i skolan varje dag och kommer att fortsätta sitta så över helgen också. Arbetet ska in på tisdag vad är helg för något ?

Ovido - Quiz & Flashcards