Direktlänk till inlägg 19 september 2010

val kval och helg helt enkelt

Av Marielle - 19 september 2010 21:59

Hänt en massa nu ju...Jan kom i fredags, vi åkte runt och handlade lite och åt sedan pizza med Julia. Familjepizza mmm...åt typ två bitar sedan var jag mätt. På lördagden var det upp tidigt:(

Pappa, farmor och syskon kom på besök redan vid 10.30:D

Vi bjöd på fika(jag å julia) och sedan åkte vi allihopa ut till IKEA och åt:9 Vi åkte även en sväng förbi bauhaus och köpte ny dusch typ. Media markt hade rea så dit åkte vi med och jag köpte en extern hårdisk på 250gb:) Jasmine fick tag på en platt/locktång för 99kr hade från början kostat 500nånting hon var mäkte glad:P

Sedan åkte vi tillbaka till lägenheten där pappa hade satt upp vår nya dusch, både jag och Julia var jätteglada...nu slipper vi stå och hålla i duschen när vi duschar:D Passade också på att fixa min cykel så nu kan jag snart cykla till skolan:)

Söndag...idag så skulle jag äntligen få sova ut...mmm...skönt. Tror ni att jag kunde det då??? Nej jag vaknade vid 10.00 ändå. Ajja inget att göra åt det gick upp och tog mig frukost och gjorde typ ingenting före klockan ett då jag och Julia gick iväg och röstade. Bestämde mig typ en timme innan vad jag skulle rösta . Nu ere bara valvakan kvar då...

Vi åkte även idag till Mediamarkt då de hade en superbillig soda streamer som Julia ville ha. Hon hade tur och fick den med märke och inte den som var jämlik i produkt(reklamen sa att det skulle vara mäsrket sodastreamer, men när vi kom dit hade de bara några sådana och resten något no-name märke), men vi var där i tid. Anton(en kompis till Julia) hämtade sedan upp oss och så åkte vi och handlade och Julia lagade sedan sin berömda ost och skinksås med spagetti. Vi hade jättetrevligt och jag tror Julia tycket att det var skönt att jag höll låda då hon i princip inte har någon röst kvar...okej så illa är det inte men hon kraxar och Joel(Julias lillebror som bor med oss) håller också på att bli sjuk. Det är då typisk lagom tills jag håller på att bli frisk;)

Nej nu blev detta väldigt långt eloge till er som orkat läsa så här långt. Nu blir de valvaka och gonatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle - 18 mars 2017 15:31

Hej, Med en trasig dator tappade jag helt att skriva här då min backupdator stänger av sig om man har mer än en flik uppe. Magen går som vanligt upp och ner, men det känns som att det blivit lite bättre sedan jag började med min nya kosthållning ...

Av Marielle - 9 mars 2017 21:43

Har känt av handen lite den här veckan.   Fötterna går långsamt framåt och jag rehabar varje dag. Pratade med sjukgymnasten idag som tyckte att jag skulle gå till en ortopedtekniker för att se omjag eventuellt behövde nya inlägg. Så jag bokade ...

Av Marielle - 20 februari 2017 22:29

Hej, Tiden bara försvann. Jag har träffat dietist och fått mer hjälp med fodmap. Jag har sköt mig, men får vissa dagar halsbränna. I fredag mådde jag dåligt med magen.  Jag hoppas att det är som dem säger 3-4veckor och sedan stbilare mage. ...

Av Marielle - 14 februari 2017 21:26

Idag var en dag med mycket att göra.   Frukost: Havrekuddar Rismjölk   Lunch: kyckling tomat paprika bladspenat gurka   Mellanmål: Risbröd jordnötsmör   Middag: Flutenfritt bröd skinka   Mellanmål: risbröd ...

Av Marielle - 13 februari 2017 21:51

Det går upp och ner, men jag har börjat komma in i det lite.   Frukost: Rismjölk Naturell granola på bovete   Lunch: kyckling bladspenat gurka tomat paprika   Mellanmål: vit chiapudding på rismjölk jordgubbar   Midda...

Ovido - Quiz & Flashcards