Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Dagarna bara går och vad består

Av Marielle - 25 september 2010 15:00

Ännu en vecka till ända...och det har hänt en del. I onsdags var Milla(en kompis från skolan) på besök för att se den nya lägenheten Det var riktigt kul att bara kunna sitta och prata, tiden bara rusade iväg.

Torsdag var en fullspäckad dag. 9.00 läkartid. Jag var väldigt nervös och ändå inte försökte att intala mig själv att det går nog bra. När jag väl var där gick det jättebra. Främst för att jag inte behövde ta stickprov som jag hde varit nervös för.

Efter det bar det av hemmåt igen för att snabbt kolla att jag hade uppfattat vart vi skulle mötas för en intervju rätt. Vilket jag inte hade så det blev till att panikkolla buss och ringa Sara som redan var på väg dit med cykel. Hon började cykla mot det ställe som vi skulle till istället. Jag hade tur att bussarna passade in så att jag skulle komma precis i tid. Jag kom ändå örsent för att det var svårt att hitta och jag fick ringa Cajsa(hon vi skulle intervjua) för att hitta rätt. Intervjun gick jättebra fast Sara hann inte dit för hon cyklade vilse. Jag ringde henne när jag var klar med intervjun så hittade vi varandra och hon kunde hitta hem.

Jag möte sedan upp med Julia på apoteket i stan för att hämta ut ny allergimedecin som jag nu fått recept på. Bara det att när jag skulle betala så gick det inte...Julia var snäll nog att betala åt mig och jag var tvungen att gå till min bank för att kolla vad fan som var fel. Då hade de dragit en räkning en dag för tidigt så jag hade typ noll på kontot. tur att jag hade julia med mig då jag skulle gå och klippa mig senare. Jag och Julia gick sedan och tog ut pengar åt mig(jag fick låna av Julia) för att sedan äta på Rififi eller något sånt hete stället och de hade jättegod pasta. Efter det var det New Yorker på tur och Julia skulle köpa en klänning som hn hade spanat in, men när vi väl kom dit fanns inte hennes storlek kvar :( Så det vart bara en bolero istället. Sedan var ag tvungen att rusa till frisören. det tog lite längre tid än jag räknat med, men å andra sidan så är det mitt hår också :P Vart väldigt nöjd i alla fall. Sedan vart det bara plugga, plugga, plugga resten av kvällen.

 

Fredag var inte bättre än torsdagen, var i skolan redn klockan 9.00 och träffades med min grupp och renskrev intervjun från torsdagen. Åt lunch med Sara och hade seminarium 13-15 Efter det var det fort hem för att hinna göra lägenhetn snygg innan Jan kom och plus på det hann jag prata med både mamma och pappa.

Jag och Jan åkte och storhandlade på Willys(manlär passa på när man har bil). Sedan åkte vi till Ekeby och köpte pizza och en lite strips till mig. Jag sa liten, men det var den verkligen inte, det var som tre mcdonalds stor strips så Jan fick hjälpa mig att äta den och sedan tror jag vi slängde bort en tredjedel ändå.Pizzan var ialla fall jättegod:9 Sedaqn kollade vi på "How I meet your mother" och mös.

 

Iadg fixar Jan min dator och jag ska strax göra mig iordning för vi ska ut och äta romantisk middag för att fira att vi har varit ihop i FYRA ÅR(egentligen var det i torsdags) och sedan ska vi gå på bio och se på "Salt". Det är min dag idag:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle - 18 mars 2017 15:31

Hej, Med en trasig dator tappade jag helt att skriva här då min backupdator stänger av sig om man har mer än en flik uppe. Magen går som vanligt upp och ner, men det känns som att det blivit lite bättre sedan jag började med min nya kosthållning ...

Av Marielle - 9 mars 2017 21:43

Har känt av handen lite den här veckan.   Fötterna går långsamt framåt och jag rehabar varje dag. Pratade med sjukgymnasten idag som tyckte att jag skulle gå till en ortopedtekniker för att se omjag eventuellt behövde nya inlägg. Så jag bokade ...

Av Marielle - 20 februari 2017 22:29

Hej, Tiden bara försvann. Jag har träffat dietist och fått mer hjälp med fodmap. Jag har sköt mig, men får vissa dagar halsbränna. I fredag mådde jag dåligt med magen.  Jag hoppas att det är som dem säger 3-4veckor och sedan stbilare mage. ...

Av Marielle - 14 februari 2017 21:26

Idag var en dag med mycket att göra.   Frukost: Havrekuddar Rismjölk   Lunch: kyckling tomat paprika bladspenat gurka   Mellanmål: Risbröd jordnötsmör   Middag: Flutenfritt bröd skinka   Mellanmål: risbröd ...

Av Marielle - 13 februari 2017 21:51

Det går upp och ner, men jag har börjat komma in i det lite.   Frukost: Rismjölk Naturell granola på bovete   Lunch: kyckling bladspenat gurka tomat paprika   Mellanmål: vit chiapudding på rismjölk jordgubbar   Midda...

Ovido - Quiz & Flashcards