Alla inlägg under december 2010

Av Marielle - 19 december 2010 21:30

Dagens utmaning gick över förväntan lär jag säga och ja, jag vet att jag har dålig kondis, men ha i åtanke att löpning är min sämsta gren.

3,8km blev det i alla fall på en halvtimme och jag är faktiskt nöjd. Efter det fortsatte jag och betade av 18,5km och har nu gjort alla veckans utmaning och kilometrar för att jag ska ligga i fas och det känns jättebra :D (fråga mig inte hur jag mår imorgon).

Nästa vecka blir 2000trappsteg för att ge en försmak, utmaningen läggs upp imorgon och ja, friskis hade en stairmaster :D nus lipper jag att sprinag upp och ner i huset och ha nyfikna granna som undrar vad man håller på med :P

Av Marielle - 19 december 2010 14:02

På första veckans utmaning och utmaningen är så gott som klar :D Ska bara köra maxtestet och se hur långt jag kommer på 30minuter :P

Det blir nog inte så långt med tanke på att jag valt löpbandet...men poängen med det hela är att utmana sig själv och att springa har jag aldrig varit bra på så nu får det bli ändring på det :P Sedan ska jag också försöka att avverka några kilometer på den omfattande 6veckors utmaningen nämligen på de 150km som jag ska ha avverkat innan detta är slu :P


Annars ska jag bara hälsa på mamma idag och se hur de ar de :) Lämna över en bok som biblioteket på SLU hade som bortskänkes :P

Imorgon börjar den nya utmaningen med 2000trappsteg! Har inte hittat någon trappa som jag är riktigt nöjd med än så jag hoppas och håller tummarna att friskis i falun har en trappmaskin annars blir det ut och leta imorgon ;P


Det var allt för idag, Glad Advent :D

Av Marielle - 18 december 2010 16:53

GRUNDUTMANINGEN:
Under dessa 6 veckor ska, förutom veckoutmaningarna (veckoutmaningarna får dock räknas in i nedanstående), detta avverkas:

150 km ska avverkas på frivilligt sätt. Simning, cykling, promenad, löpning, rodd osv.

30 träningspass ska avklaras. Vad som är giltigt som ett träningspass avgör du själv.

1 h i plankan, på knä eller tå, rak eller sidoplanka.

500 armhävningar, på knä eller tå.

20 min jägarvila. 

4 intervallpass. Du väljer själv om du vill springa/gå/cykla/simma etc etc. Alla sätt fungerar! Här finns lite intervallpass-inspiration.

1 stretchpass/avslappningspass/yogapass/meditation per vecka.

1 valfri och personlig utmaning för hela perioden. Det kan handla om precis vad som helst, om träning, välmående, vikt, mat, godisförbud. Etc.




Vecka 1.

Maxtest 1: ”Kom så långt du kan på 30 minuter” :
Testet är relativt enkelt. Välj en konditionsform som passar dig och som du kan upprepa om sex veckor. Exempelvis löpning, promenad, cykling, crosstrainer, rodd, simning etc. Värm upp före om du vill och kör sedan 30 minuter så snabbt du orkar och mät hur långt du kommer. Den sträckan ska vi förhoppningsvis slå vecka 6. ( Tänk på att om du gör maxtestet på en maskin, så är ett bra tips att om möjligt köra på samma maskin nästa maxtest och med samma inställningar utav motstånd och liknande, så att resultatet går att jämföra sinsemellan rättvist.  )
Maxtest 2: Plankan.
På knä eller på tå, eller börja på tå och fortsätt på knä, beroende på hur stark du är.  Håll ut så länge du orkar.
Maxtest 3: Armhävningar.
Så många du orkar. På knä eller på tå, eller börja på tå och fortsätt på knä, beroende på hur stark du är.
Maxtest 4: Upphopp.
Så många du hinner på 1 minut. Händerna ska nudda golvet mellan hoppen och klappa i luften i hoppet.
Maxtest 5: Jägarvila.
Stå i jägarvila så länge du orkar.

Skriv ner minst 10 saker med dig själv som du är stolt över/nöjd med.

Av Marielle - 16 december 2010 21:36

Ja, lussegasque och luciatåg på ultuna...mysigt var det och jag och julia fick en personlig föreställning av manskören :P

Snerikes på kvällen och lussegasque med julia.

Halv fem kollar vi upp när vi måste vara där och inser att bussen går om en kvart, helt oiordninggjorda :O Panik, men vi hann. Har båda lärt oss det där med att göra sig iordning för fest på en kvart ;)


Resten av veckan har gått till veckans utmaning och plugga


Jo visst jag om jag inte sagt det, så har Desire utmanat mig, 6veckors utmaning :P


Men nu jävlas linux så ni får inte veta veta vad de är...



Av Marielle - 12 december 2010 01:54

Jan är ute och handlar...medan jag sitter kvar inne i värmen...för kallt för att vara ute nu :P


Veckan har varit bra...eller sådär kan man väl säga, inte pluggat riktigt så mycket som jag hade tänkt och jag har varit sjuk...så lite förståeligt är det ändå.


Igår gick jag, anna, desire, jan och annas rumskompis+pojkvän ut i falun...inte mycket som ändrats här, men det blev en lyckad kväll och jag hade grymt kul.

Lördagen har bara tagits lugnt och myst med min pojkvän innan jag åker tillbaka till uppsala för att vara där ännu en vecka innan jullovet börjar...eller rättre sagt tentaplugget...suck...ajja är i alla fall med familjen :P

Av Marielle - 7 december 2010 23:02

Eller vad säger gänget???

Var svårt sjuk...efterfestade...söp nästan bort min kamera tillsammans med förståndet;)

Eller så hade jag helt enkelt sjukt kul:D

Torsdagen blev en trip ut till ikea för att sedan åka och hämta upp de förstkomande den helgen. Henke Larsson och desirée. Had sjukt kul, hände lite andra chockande saker den kvällen med...men det tar vi en annan gång.


Fredagen bestod av skola för att sedan skynda sig hem säga hej till alla byta om och dra iväg på en annan förfest med utskottet. Vi hade grymt trevligt, först på plats var jag en halvtimme sen(gissa om ja var förvånad). Bussen in till Ultuna till middagen:P Man kan lugnt säga att vårt utskott lyste upp tillvaron. God mat, gott sällskap och dop var vad middagen bjöd på....

Gänget kom på släppet, dvs Elena, Julia, Desirée, Anders och Henke. Vi hade grymt kul och hamnade till slut typ på en efterfest på Gälbo. Och efter lite prat kanske jag ska gå coh se på ett exjobb nästa måndag, kan bli spännande:P

Lördagen....suck....

Efter lite om och men tog man sig upp och började om, lite twister, musikombyten och ett härligt gäng kom vi igång den dagen med. Kalas på schemat, riktigt kul och gott med strawberry daquire. Träffade även på min bordsherre från lammskallen, vilket var mycket trevligt. Mycket dans senare drog sig en trött skara vidare till subway och sedan på bussen hem...för att sova länge dagen efter, eller åtminstone till någon började röra på sig;)


Helgens bravader lite sammanfattat;)

Av Marielle - 2 december 2010 00:43

kan inte sova heller.....:(

julskyltningen i söndags var rolig även om de inte var vad jag hade förväntat mig, fina fyrverkerier och middag på stan, bakad potatis...mums :9


Julias mamma var här i helgen vilket var väldigt trevligt :)

Kom till nya insikter :)


Mitt liv är egentligen ganska bra :P


idag vaknade jag och var megaförkyld...har det blivit bättre nja....vi får se imorgon....måste sova doch :P


produktiv dag idag? = NOT

Måste egentligen göra jättemycket imorgon får se vad kroppen tillåter....


Ibland kan så lite göra en så glad....

Ovido - Quiz & Flashcards