Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Marielle - 26 augusti 2010 23:38

Vad kan sägas om dagen som gått... Klev upp tio i tio för att vaktmästaren skulle komma och byta lås. Samtidgt så fick han fixa packningarna i badrummet. Det kom samtidgt en gubbe och fixade dörrarna, dels halldörren som tog i golvet och dels min dörrkarm som var skev. Efter detta blev det storstädning inför lördagen så nu är det rent och de sista kartongerna är nerburna i källaren. Alla lampor är äntligen uppsatta :) och stolarna har fått möbeltassar för att spara på golvet. Min plastmatta är utlagd för skrivbordsstolen och nu är det bara lite småplock kvar på mitt rum.

 

Fick brev från huvudfaddern igår och tydligen så har jag lyckats anmäla mig som fadder ändå. så på söndag ska jag till kåren och få information och tröja :P

Imorgon ska jag organisera min kalender bättre och se hur och när mitt uppe i alla aktiviteter som jag kommer att ha tid att plugga till duggan som vi har redan den 13:e september. Men det ska nog fixa sig på något sätt.

 

Tog en promenad nu på kvällen upp till flogsta höghus, hittade en cykelreparatör och träffade på Carolina från min gamla gymnasieklass :) Vi blev lika förvånade båda vå och ställde oss och pratade. Det visade sig att hon ganska nyligen flyttat till Uppsala och ska börja läsa till språkvetare. Jag passade på att bjuda in henne till inflyttningsfesten nu på lördag och hoppas att hon kommer.

 

För övrigt så ser det ut att bli ett par styckna på festen ändå. Så det ser ut att kunna bli en hemmafest, vilket jag tycker är skönt då jag ska till kåren till klockan 15.00 på söndag. Får se hur pigg och glad kexchoklad man är då, men det löser sig alltid. Det är som Julia säger "sova det får man gö i graven". Nej nu blev det ett sånt här lång inlägg igen så det är nog dags att börja avsluta nu och ge ytterligare en eloge till de som orkade läsa allt och till er som skummade igenom, jag förstår.

 

Go Natt

Ovido - Quiz & Flashcards