Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Han kom och han gick...

Av Marielle - 28 augusti 2010 00:15

Dagen började med ett telefonsamtal från en utav mina bokköpare, vi skulle ses halv tolv vid ekonomikum. Jag kommer dit i lagom tid och kommer på att jag glömt boken hemma så jag ringer henne och förklarar situationen, vi kommer överens om att mötas klockan 14.00 istället för det är då hennes introduktion slutar. Väl hemma passar jag på att ringa till en som jag skulle köpa bok utav. Visar sig att de också hade tid. precis efter det sms:ar Jan att han är på väg till Uppsala så jag ringer honom och säger att jag ska till stan.

Han som jag köper boken av visar sig vara jägarmästare och har också pluggat på Ultuna med richard som lärare i just den kursen som jag ska läsa. Sätter mig sedan och väntar på att tjejen ska ringa. Jan ringer och säger att han är i stan nu och ska till forex och växla pengar. Strax därefter ringer hon, hon har inte hittat till ekonomikum, men då vi är på samma gata och hon pratar om att hon är vid en kyrkogård så börjar jag att gå ditåt. det visar sig att hon också är från dalarna, fast Avesta då. Hon hade aldrig varit i Uppsala tidigare så vi tog sällskap tillbaka till stan medan jag pekade ut lite viktiga punkter att känna till i uppsala och berättade lite om livet här. En riktigt trevlig tjej :) Jag sa att hon kunde ringa om det var något han funderade över mer. Jag möte upp med Jan på forex, sedan gick vi till Willys där Jan hade ställt bilen och for hem till mig och myste. Somnade till och med till en sväng. Julia lagade mat, så jag åt lite och sedan åkte vi och handlade snacks för att sedan se på film och mysa lite till innan han var tvungen att åka tillbaka till Stockholm. Imorgon blir det full rulle som sagt tidigare klockan är ställd på 11.00 så jag borde nog sova nu. Men ha de gött och kom på festen ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle - 18 mars 2017 15:31

Hej, Med en trasig dator tappade jag helt att skriva här då min backupdator stänger av sig om man har mer än en flik uppe. Magen går som vanligt upp och ner, men det känns som att det blivit lite bättre sedan jag började med min nya kosthållning ...

Av Marielle - 9 mars 2017 21:43

Har känt av handen lite den här veckan.   Fötterna går långsamt framåt och jag rehabar varje dag. Pratade med sjukgymnasten idag som tyckte att jag skulle gå till en ortopedtekniker för att se omjag eventuellt behövde nya inlägg. Så jag bokade ...

Av Marielle - 20 februari 2017 22:29

Hej, Tiden bara försvann. Jag har träffat dietist och fått mer hjälp med fodmap. Jag har sköt mig, men får vissa dagar halsbränna. I fredag mådde jag dåligt med magen.  Jag hoppas att det är som dem säger 3-4veckor och sedan stbilare mage. ...

Av Marielle - 14 februari 2017 21:26

Idag var en dag med mycket att göra.   Frukost: Havrekuddar Rismjölk   Lunch: kyckling tomat paprika bladspenat gurka   Mellanmål: Risbröd jordnötsmör   Middag: Flutenfritt bröd skinka   Mellanmål: risbröd ...

Av Marielle - 13 februari 2017 21:51

Det går upp och ner, men jag har börjat komma in i det lite.   Frukost: Rismjölk Naturell granola på bovete   Lunch: kyckling bladspenat gurka tomat paprika   Mellanmål: vit chiapudding på rismjölk jordgubbar   Midda...

Ovido - Quiz & Flashcards